The standard process of major repair for the helicopters of the Mi family, their equipment, systems, assemblies and components, conducted by the WZL1, consists of the following phases supervised by the Departmental Quality Control:
- Receipt and assessment of a helicopter and/or helicopter assembly/components from a customer and signing the handover report by representatives of both the WZL 1 and the customer;
- Disassembly of the helicopter, parts and assemblies;
- Assessment of the technical condition of the airframe, dismantled parts, systems, assemblies and labelling them;
- Repairs, replacements, etc., depending on the assessment result;
- Transfer of the airframe, removed parts, systems, assemblies to appropriate departments selected for the repair, re-assembly, assessment, etc.;
- The repair/ maintenance/replacement process for the disassembled systems and assemblies and purchase of airframe structures for replacement;
- Re-assembly of the airframe and re-installation of the dismantled parts, systems, and assemblies, depending on the service rendered;
- Tests, checks, calibration and adjustment of the reassembled helicopter and its systems;
- Ground tests and checks;
- Helicopter painting and final outfitting;
- Flight tests;
- Acceptance of the aircraft after the repair.
W ramach naprawy głównej śmigłowców, Spółka realizuje proces przedłużania kalendarzowego resursu technicznego we współpracy z Instytutem Technicznym Wojsk Lotniczych. Obecnie poszczególnym typom śmigłowców nadawane są następujące resursy:
Mi-8
bez limitu
Przedłużenie resursu uzależnione jest od stanu technicznego płatowca
Mi-14
do 42 lat
Przedłużenie resursu uzależnione jest od stanu technicznego płatowca
Mi-17
bez limitu
Przedłużenie resursu uzależnione jest od stanu technicznego płatowca
Mi-24
do 50 lat
Przedłużenie resursu uzależnione jest od stanu technicznego płatowca
Wszystkie etapy realizowanych w WZL1 prac są transparentne i udokumentowane zgodnie ze standardami obowiązującymi w lotnictwie SZRP. Dzięki temu klient ma możliwość prześledzenia procesu zrealizowanej usługi na każdym jego etapie.
Standardowa naprawa główna 1 śmigłowca trwa około 10 miesięcy, a w przypadku realizacji napraw na 2 śmigłowcach 12 miesięcy.
Rocznie WZL1 są w stanie zrealizować 12 napraw głównych przy założeniu 1-miesięcznego interwału pomiędzy dostawami kolejnych śmigłowców.
KONTAKT