Lakiernia WZL1 dostosowana jest do realizacji prac przy drobnych i średnich detalach, ale przede wszystkim do lakierowania elementów wielkogabarytowych takich, jak śmigłowce, samoloty lekkie typu Cessna, naczepy ciężarówek, etc. Do lakierowania wykorzystywane są metody innowacyjne oraz konwencjonalne (pistolety ręczne, agregaty malarskie), emalie poliuretanowe i epoksydowe o dużej zwartości rozpuszczalnika, emalie typu High Solid, ftalowe oraz celulozowe. Do zastosowania wdrożono również lakiery wodorozcieńczalne.
Lakiernia wyposażona jest w następujące urządzenia służące do realizacji procesu lakierowania:
- kabino-suszarka z maszynownią
- kabina malarska 1-stanowiskowa KMWW-20
- kabina malarska 2-stanowiskowa KMWW-40
- suszarka detali SKMe-3
Kabino-suszarka jest obiektem wolnostojącym, zamykanym z dwu stron bramami z napędem elektrycznym, o następujących wymiarach:
Długość x szerokość : 25,8 m x 18 m
Wysokość : min. 9,8; max. 11,4 m ( średnio 10,6 m)
Powierzchnia robocza : ca 464,4 m2
Kubatura : ca 4.922,64 m3
Kabino-suszarka pracuje w następujących cyklach pracy:
- cykl prac ręcznych : usuwanie starej powłoki, odtłuszczanie, szpachlowanie, szlifowanie, itp. – temperatura powietrza nawiewanego +20°C
- cykl lakierowania : temperatura powietrza nawiewanego +25°C
- cykl suszenia : temperatura powietrza obiegowego to max +35°C
Komora robocza kabino-suszarki przedzielona jest na dwie części bramą segmentową rozsuwaną ręcznie o prześwicie B x H = 15.500 x 7.500, co zapewnia możliwość malowania na całej powierzchni komory po złożeniu bramy lub w dwóch niezależnych przestrzeniach roboczych.
Wymiary lakierni detali to:
Długość x szerokość : 11,8 m x 11,35 m
Wysokość : min. 3,9; max. 4,98 m ( średnio 4,44m)
Powierzchnia robocza : ca 101,52 m2
Kubatura : ca 452,89 m3
Po nałożeniu powłoki lakierniczej detale wprowadzane są do suszarki komorowej, gdzie następuje podsuszanie nałożonej powłoki i jej utwardzanie w temperaturze od 35°C do 220°C.
KONTAKT