Standardowy proces technologiczny naprawy głównej śmigłowców rodziny Mi, ich urządzeń, systemów, agregatów i instalacji realizowany w WZL1 składa się z następujących etapów nadzorowanych przez Wydziałową Kontrolę Jakości:
- Przyjęcie, kwalifikacja śmigłowca i/lub agregatu od klienta, podpisanie protokołu przyjęcia przez przedstawicieli Spółki i klienta
- Demontaż śmigłowca, części i agregatów
- Weryfikacja płatowca, zdemontowanych części, instalacji, agregatów oraz etykietowanie
- W zależności od klasyfikacji usług – naprawy, wymiany, itp.
- Przekazanie płatowca, zdemontowanych części, instalacji, agregatów do odpowiednich wydziałów wyznaczonych do realizacji prac naprawczych, montażowych, weryfikacyjnych itp.
- Proces naprawy, obsługi, wymiany zdemontowanych instalacji i agregatów oraz zakupu części płatowca
- W zależności od usługi (naprawa, remont, obsługa, wymiana, zakup) montaż płatowca, zdemontowanych części, instalacji i agregatów
- Sprawdzenia, testy, kalibracja i regulacja śmigłowca oraz jego systemów
- Sprawdzenia i próby naziemne
- Proces lakierowania śmigłowca i ostateczne ukompletowanie
- Próby w locie
- Odbiór sprzętu po naprawie.
W ramach naprawy głównej śmigłowców, Spółka realizuje proces przedłużania kalendarzowego resursu technicznego we współpracy z Instytutem Technicznym Wojsk Lotniczych. Obecnie poszczególnym typom śmigłowców nadawane są następujące resursy:
Mi-8
bez limitu
Przedłużenie resursu uzależnione jest od stanu technicznego płatowca
Mi-14
do 42 lat
Przedłużenie resursu uzależnione jest od stanu technicznego płatowca
Mi-17
bez limitu
Przedłużenie resursu uzależnione jest od stanu technicznego płatowca
Mi-24
do 50 lat
Przedłużenie resursu uzależnione jest od stanu technicznego płatowca
Wszystkie etapy realizowanych w WZL1 prac są transparentne i udokumentowane zgodnie ze standardami obowiązującymi w lotnictwie SZRP. Dzięki temu klient ma możliwość prześledzenia procesu zrealizowanej usługi na każdym jego etapie.
Standardowa naprawa główna 1 śmigłowca trwa około 10 miesięcy, a w przypadku realizacji napraw na 2 śmigłowcach 12 miesięcy.
Rocznie WZL1 są w stanie zrealizować 12 napraw głównych przy założeniu 1-miesięcznego interwału pomiędzy dostawami kolejnych śmigłowców.
KONTAKT